loading...
اخبار موزیک ایران
ADMIN بازدید : 642 چهارشنبه 06 شهریور 1392 نظرات (1)

موسیقی پارس- سجاد الهیاری : کوشان حداد یکی از بهترین تنظیم کننده های حال حاضر ایران است . او در آلبوم های موفق زیادی حضور داشته که همین امر باعث شد تا مصاحبه ای با او انجام دهیم و بیشتر با او و کارش آشنا شویم.

- به عنوان اولین سوال رجوع می کنیم به آخرین آلبومی که با حضور شما منتشر شد، آلبوم «اکسیژن» که شما در دو قطعه از آن حضور داشتید این همکاری رو چطور می بینید؟

به نظرم نتیجه اش خوب بود. باید ببینیم مردم چی می گویند و به نظرم الان زوده بخواهیم راجع بهش حرف بزنیم ولی در کل خوب بود.

- آیا از بازخوردها در مورد این دو آهنگ راضی هستید؟

خب به هر حال باز هم میگویم الان خیلی زود هست بخواهیم در موردش حرف بزنیم ولی تا الان خوب بوده .

- بعد از این آلبوم یک تک آهنگ منتشر شد از حمید عسکری که شما تنظیم کننده آن آهنگ بودید. به ما بگویید این همکاری چطور صورت گرفت و چه مدت تنظیم این کار طول کشید؟

کل مدت زمان تولید این ترک نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ روز زمان برد و آقای عسکری ملودی و شعر را به من دادند و کار کردیم، همکاری خوبی هم بود.

- به سوالهای شخصی مان برسیم، شما یک مهندس صنایع هستید اصلا چی شد که به سمت موسیقی آمدید؟
خب واقعیتش من علاقه خاصی داشتم به برنامه نویسی کامپیوتر و اصلا خودم برنامه نویس کامپیوتر بودم و از زمان کودکی علاقه ی زیادی به این کار داشتم حتی مدتی هم کار کردم و در رشته خودم هم همینطور . برنامه های ساخت موزیک آن موقع زیاد حالت گرافیکی و اینترفیس الان رو نداشتند و خیلی شبیه به برنامه های مهندسی بودن و منم چون از دوران کودکی علاقه ی زیادی به موسیقی داشتم در کل به این سمت کشیده شدم. من سابقه ی پیانو زدن هم داشتم در کودکی اما دلیل اصلیش همین برنامه نویسی و شباهتش بود.

- از چه سالی موسیقی رو شروع کردید و اولین همکاری حرفه ای تان با چه کسی بود؟
یادم نمیاد راستش از خیلی سال پیش شروع کردم ولی کار حرفه ای اگه بخواهم بگویم الان ۲۰۱۳ هستیم. از ۱۴ یا ۱۵ سال پیش اما اولین همکاری رسمی در بازار ایران که خوب بود و منتشر شد آلبوم «شانس» فرزاد فرزین بود .

- خودتان بیشتر کار کدوم یکی از تنظیم کننده های حال حاضر رو میپسندید؟
مهران عباسی و همچنین آرون حسینی

- بدون شک شما یکی از بهترین تنظیم کننده های حال حاضر ایران هستید . دلیل این موفقیت رو چه می دانید؟
ممنون . خب دلیلش این است که من مدت زیادی در این داستان مطالعه کردم و هم وقت گذاشتم و به هر حال وقتی شما رو یک چیزی خیلی زیاد وقت بگذارید و تمرکز کنید مطمئنا موفق می شوید. لازمه بگویم زمانی که من شروع کردم وضعیت آسان بودن کار با کامپیوتربه این صورت الان نبود و سخت بود با آن نرم افزارها کار کردن اما الان همه چی خیلی ساده تر شده حتی کسی که چیزی بلد نباشه در مدت کوتاهی می تواند خیلی کارها انجام بدهد، اما آن موقع اینجوری نبود .. آدم آنسختی ای که میکشد و تلاشی که میکند به نظرم باعث موفقیتش میشود.

- یعنی شما تنظیم رو کاملا بصورت تجربی یاد گرفتید؟
نه کاملا تجربی، منظورم اینه که آن وقتی که آدم میگذارد و تجربه ای که در کار کسب میکند. من دانشش را هم داشتم و خیلی مطالعات مختلفی داشتم در این زمینه و فقط تجربه کافی نیست و آن وقت و انرژی که گذاشتم به نظرم خیلی موثر بود.

- خواننده ای که شما کارش را قبول می کنید باید چه مولفه هایی داشته باشه؟
تنها چیزی که برای من مهم هست اینه کاری که دارم انجام می دهم را دوست داشته باشم و بدونم که موفق میشود، همین. هیچ فاکتور دیگری برای من مهم نیست جز اینکه بدانم کاری که انجام میدهم موفق میشه یا قابلیت این را دارد که بتوانم یک کار خوب از آن در بیاورم.

- هر تنظیم کننده اهنگساز یا خواننده ای ممکن است یکی از کارهایش را بیشتر از بقیه دوست داشته باشد، شما بعنوان یک تنظیم کننده کدام کارتان را بیشتر از همه دوست دارید؟
خودم به شخصه تنظیمی که برای آقای چاوشی انجام دادم را بیشتر از همه دوست دارم قطعه «قطار» ، البته تا الان .

-اگه می توانستید به گذشته برگردید کدام یکی از کار های گذشته تان را انجام نمی دادید؟
خب خیلی سوال سختیه، ولی احتمالا دوباره همین کارهایی را انجام می دادم که الان انجام دادم، تا به همین جا برسم… خیلی فرقی نمی کرد.

- اگه قرار بود تنظیم کننده نشید چکاره می شدید؟
اگه قرار بود تنظیم کننده نشم احتمالا همان برنامه نویسی کامپیوتر را ادامه می دادم.

- الان در حال انجام چه کارهایی هستید و چه کارهایی از شما منتشر خواهد شد؟
خب خیلی از خواننده ها هستن که نخواستند تا پایان کار حرفی زده بشه ولی به جز آنها آلبوم فرزاد فرزین و حمید عسکری و ….

- خیلی از طرفدارای آقای چاوشی خواسته بودن که ما نظر شما رو درمورد همکاریتون با آقای چاوشی بپرسیم و اینکه آیا در آلبوم «پاروی بی قایق» حضور خواهید داشت؟
من همیشه کار ایشون را دوست داشتم و همکاری های خوبی هم تا حالا با ایشون داشتیم و در مورد قسمت دوم سوال باید بگویم هنوز مشخص نیست ولی من خودم دوست دارم این همکاری انجام بشود.

- به نظر شما در حال حاضر پیشرفت موسیقی داخل بیشترهست یا ایرانیهای خارج از کشور ؟
صد در صد موسیقی داخلی ، چون افرادی هستند که به موسیقی و بازار موسیقی اشراف دارند و می دانند دارند چه کار می کنند و همه چیز مشخص تر و محدود تره ولی آن طرف صحنه خیلی گسترده ای هست و کسانی که مها جرت کردند نتوانستند به معنی واقعی کلمه موفق باشند.

- سوال آخر با توجه به اینکه شما با خواننده های ایرانی خارج از کشور همکاری نداشتید آیا پیشنهادی از سمت این خواننده ها داشتین که قبول نکین؟
بله خیلی زیاد بوده اما نمی شد قبول کنم و خودم هم اصراری به این قضیه نداشتم.

-در آخر هم اگه حرفی چیزی دارید ما میشنویم.
حرف خاصی نیست فقط امیدوارم وضع موسیقی کشور بهترشود و سال خوبی برای موسیقی باشه. منتظر آلبومی با محوریت خودم هم باشید

منبع: اختصاصی موسیقی پارس

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط جاذبه های توریستی ترکیه در تاریخ 1394/01/08 و 3:09 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید
وبلاگ زیبایی داری، اگه دوست داشتی خوشحال میشم با سایت ما تبادل لینک داشته باشید، سایت منو با عنوان \"جاذبه های توریستی ترکیه\" لینک کنید و از قسمت دیدگاهای سایت عنوان و آدرس وبلاگتون رو برامون بفرستید تا ثبت کنیم
موفق باشید
http://www.turister.biz


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین ترانه سرای آلبوم شخصی از نظر شما
    از بین تیزر های آلبوم فرزاد فرزین کدام یک را بیشتر میپسندید؟
    از بین 14 تا ترک البوم شخصی کدام را بیشتر می پسندید؟
    .....

     توجه:لطفا از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید

    .........................................

     تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به فرزاد فرزین ویدئو مي باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر آدرس این سایت مجاز است

    ........................................

           دانلود تیزر شلیک HD

    ..................................

    دانلود تیزر شخصی با کیفیت HD

    آمار سایت
  • کل مطالب : 935
  • کل نظرات : 1140
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 768
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 202
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 883
  • بازدید ماه : 3,453
  • بازدید سال : 27,665
  • بازدید کلی : 803,295